Retningslinier for køb på shampoo-pusher.dk

Ordrebekræftelsen som automatisk bekræftelse på en bestilling.

I henhold til e-handelslovens § 12 skal den erhvervsdrivende uden unødig forsinkelse fremsende en elektronisk bekræftelse på modtagelsen af en elektronisk ordre. Det vil i praksis sige den automatisk generede ordrebekræftelse, som kunden ofte modtager, kort efter han har afgivet sin bestilling på websitet.

Der tages i lovens forarbejder eksplicit stilling til, at en såkaldt § 12-besked ikke har nogen juridisk betydning for, hvornår en aftale er indgået.

Dette skal dog, for ikke at forvirre forbrugeren, fremgå helt tydeligt af e-mailen, ligesom prisforbehold mm. skal fremgå af e-mailen, således at forbrugeren ikke foranlediges til at tro, at aftalen er endeligt indgået.

Når du har afgivet din bestilling får du fremsendt en ordrebekræftelse på email, der viser antal købte varer, priser, fragtomkostninger og eventuelle rabatter. Denne ordrebekræftelse er en foreløbig bestilling og den kan til enhver tid rettes af både køber og sælger. Er pakken sendt til pakning kan der ikke rettes i ordren. Når pakken er afsendt fra vores lager afsendes en faktura på e-mail som er en bindende for både køber og sælger.

Kan jeg returnere en vare?

Når du handler på shampoo-pusher.dk, har du som forbruger altid 14-dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning. Din fortrydelsesret er gældende i 14 dage efter levering og skal ikke begrundes. Når du benytter dig af din fortrydelsesret, vil du få tilbagebetalt det fulde beløb du har betalt til os, umiddelbart efter, at vi har modtaget varen retur i væsentlig samme stand og mængde uden betydelig forringelse af varens værdi forårsaget af ødelagt/brudt salgsemballage eller lignende. Du skal selv afholde omkostningerne til returnering af varerne.

Såfremt du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, kan du blot sende varen retur til os inden for 14-dage, du behøver ikke at rette henvendelse til os inden. Vi anbefaler dog, at du inden du sender pakken retur, sender en besked til os via kategorien "Fortrydelse af køb" via punktet "Kundeservice" under "Min side", da vi i såfald vil forvente pakken og ekspeditionstiden vil dermed typisk blive forkortet.

Din fortrydelsesret har ingen betydning for din lovbestemte reklamationsret, der er gældende, hvis der skulle opstå fejl eller mangler på et produkt.

Reklamationsret – generel information:

Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal forbrugeren, inden rimelig tid efter denne er opdaget og burde være opdaget, skriftligt meddele sælgeren, at han eller hun vil reklamere over manglen. Du kan reklamere over fejl og mangler i op til to år efter modtagelse af produktet. Retten til at reklamere dækker ikke over almindelig slidtage, men udelukkende fejl eller svagheder, der har været til stede allerede ved produktion af produktet. Hvis du som forbruger ikke reklamerer rettidigt, mister du retten til at reklamere over produktet.

Fejl og mangler, der kommer til udtryk inden for seks måneder efter modtagelse, formodes normalt at have været tilstede allerede ved levering. I modsat fald er det op til sælger at påvise, at fejlen er opstået på anden vis.

Ved retmæssig reklamation over fejl og mangler har forbrugeren ret til at kræve udbedring eller omlevering. Ved gentagne eller alvorlige problemer kan købet kræves hævet. Alternativt kan aftales en prisreduktion med sælger, hvorefter forbrugeren accepterer produktet med de pågældende fejl eller mangler.

Har du ydeligere spørsmål angående reklamationsret eller fortrydelsesret, kan du kontakte os via punktet "Kundeservice" under "Min side".